jueves, 2 de mayo de 2013

UTBCN - Bartzelonako Ultratraila. "Hotza nik?"

     Kronikarekin hasi baino lehen, azken hilabeteko kronologia txiki bat.

     Apirilak 6 larunbata: Tolosako "Llorones Team" taldeko Mikel eta Iñakirekin. Tolosa-Berastegi-San Lorentzo-Tolosa. 3 ordu ta 40 minutu elurretan pasa ondoren, gustora etxeratu naiz. Hala ere aldapa gora arnasa hartzeko arazoak sentitzen segitzen dut, eta kostata noa aurrera. Sitgeserako balio ote dit gaurkoak? Sitges eta ia maiatzean? 25 gradu minimo.Ja,ja,ja.
Ni-Aitor Etxarren-Iñaki eta Mikel
     Apirilak 13 larunbata: Apala lagunak bezperan deitu, eta nola esan ezetz. Aspaldiko partez, 15 km.batera egiteko aukera. Lasai ibili arren...15 km.
     Apirilak 14 igandea: Berako lasterketa. Haseratik nekatuta, Mikeli ezin segirik eta beroa izugarrizkoa. Manttale jeisterako, izugarrizko baba eskuineko oinaren azpian... eta arnasarekin arazoak hor darraite. Buruari buelta eman eta ondo egingo didala pentsatzen jarrita (Sitgeserako), bero artean 2 ordu ta erdi ibiltzeak. Iada prest nengoen Sitgesen egingo zuen berorako.
     Apirilak 15 astelehena: Goizean lanera sartu orduko, Rafa Artola errenteriako naturistari hotsegin diot eta bixitarako ordua hartu. Hara iritsi eta dena kontatu ondoren:
    -Unai, esnea, kafea eta ogia utzi behar dituk. Bi hilabetetako anginak ditut, eta arnasarena hortik datorkik.
    -Kafea eta esnea hala re, baña sagardoa...beno kaso egin beharko dit.
     Apirilak 21 eta 22, larunbata eta igandea: Jon eta Iñosken lagunekin, eta hauen andre eta umeekin, aste bukaera pasatzera goaz Landata.Aspaldian botatako parrerik haundienak bota ditut bi egunetan.  Lagun haundiak  izateaz aparte, Iñosken, korrikalaria ere badugu. Goizetan 15 km. ibili ondoren, ez dit treguarik ematen belaunak. Hala ere nahiko gustora ibili naiz, goizeko hotzarekin. 
     Apirilak 24 asteazkena: Arratsaldeko 4tan Juanma Morales osteopatari bixitan noa. Orain dela gutxi ekarri berri duen makina batekin proba egin behar omen dugu. Bi orratz haundi hartu, eta bat tendoira eta bestea hezurrarekin kontaktuan jarri dizkit. Hotzikara pixkat sentitu ondoren:
     -Lasai Unai. Ikusiko dek nola dena ondo joango den.
     -Seguru?
     -Bai Unai.

                  UTBCN  (Bartzelonako Ultratraila )- SITGES   Apirilak 27.   42 km.





     Ostiralean, goizeko 7tan, Iker laguna Andoainen jaso ondoren ekin diogu bidaiari. Bezperan gauza guztiak ondo prestatu eta gero, kotxean kargatu eta bagoaz Sitges aldera. Eguraldia freskoa da, kafea hartzera gelditu geranean. Konturatzerako, 4 ordu ta erdiren bueltan Sitgesen gera. Kanpiñera joan, gauza guztiak utzi eta Sitges herrira goaz bazkaltzeko asmoz. Entsalada bat eta bi plater spaguetti karbonara erara, postre pixka bat eta kafea. Iada prest geunden, arratsaldeko siestarako. Bungalowra sartu orduko, siestarako pereza ere pasa zaigu. Ohe gainean buelta ta buelta ibili ondoren, jaikitzeko garaia. Gauza batzuk prestatu eta dortsala hartzera, Melia hotelera. Bertan dortsala hartu, briefingera sartu eta ..redios !!! Earki hasi gattuk !!! Biharko botellinik gabe naizela konturatu naiz. Ondora begiratu, eta 10 minutu lehenago ezagutu genituen bikote kataluniar bati, eskean natorkie.
     -No tendreís algún botellin libre mañana?
     -Me parece que ya tengo uno libre. No te preocupes, mañana te lo llevo a la salida. A las 9,30 debajo del arco de salida.
Maratoiko perfila
     Lasterketari buruz hitzegiten hasi dira eta gauza batek harritu nau. Oso gomendagarria izango omen da, txubaskero edo xira bat eramatea. Sitgesen eta maiatzean txubaskeroa??? Ba nik, ez dut etxetik ezer ekarri.
     Bazirudien lehen lasterketa nuela. Goizean gosaldu behar genuena, prest ekarria neukan etxetik, barrita eta gelak ere ondo ordenatuak ziren maletan...eta ura? Eskerrak zorte pixkatekin dena soluzionatu nuen. Afaltzeko, berriro ere pasta bolognesa erara, pizza bat, eta postrea ekidin ondoren, derrigorrezko kafea.
Orain bai, biharko prest gaude. Komunetik bixita egin eta ohera. Konturatzerako lo azkar hartu dugu. Goizeko 7,30tan erlojuaren alarmak, ez digu barkatu. Nahiz eta lo ez dugun oso ondo egin ( ¡¡¡hotza!!! ) , 10 minuturen ostean, mahaiean ginen gosaltzen. Bakoitzak bizkotxo energetiko bat eta bi baso naranja zuku. Bezperatik prest utzi genituen kulotte, mauka motzeko kamixeta eta galtzerdiak jantzi ondoren, ekin diogu maletak prestatzeari. Lasterketa eta gero jantziko dugun arropa sartu eta irteerarutz joan beharrean gaude. Irteeran botellina hartu eta ederki eskertu diet egindako faborea. Carles eta Ana, betirako lagun !!! Irteeran, euria ari du eta ederki, gainera 8 gradu besterik ez ditu egiten. Ondora begiratu eta denak...txubaskeroa zeramaten. Orain ere ni kantea ematen !!! Ondokoen begiradak eta esamesak argi uzten zuten, mendialdean hotza egingo zuela.
Nire Goretex-eko txubaskeroarekin eta Ikerrekin irteeran.
     -Y tu, vas a correr así? Sin chubasquero? En manga corta?
     -Pues si, por algo somos vascos ja,ja,ja.!!! (Hotzak akatzen nintzen bitartean).
Irteera unea
Konturatzerako 5, 4, 3, 2 eta 1. Ikerri zorte on esan eta bikotea agurtu ondoren, ekin diogu lasterketari. Lehenengo malda hasi bezain pronto, ixiltasuna agerian da. Hordartzako haize gogorra utzi eta mendiruntz abiatu gara. Irteeran ginen, 2000 korrikalariak sakabanatzen hasiak gara km.ak aurrera joan hala. Ni, oso gorputzaldi onarekin sentitzen nintzen eta aldapa gora, eroso nindoan. Konturatzerako baso batean sartu eta bateko ilaran jarri gaitu mendiak. Erritmoa polita da, eta konturatzerako, erlojura begiratu eta 8 km. eginak ditugu. Atzera begiratu, Ikerri nola doan galdetu eta halako batean...zas!! Jendea geldirik dago malda baten haseran, pilaketa izugarria da eta ezin mugiturik gaude basoaren erdian. Nik gel bat hartu eta edateko probestu nuen, geldialditxoa.
Halako batean, hasi gara maldan gora berriro. Erritmoa ez da nahi genukeen bezain azkarra, baña aurrera gindoazen. 14.km.an, atzera begiratu eta Iker ez nuen inondik ikusten. Ur trago bat edanez, pixkat itxaron eta ez zela azaltzen ikusten nuen. Aurrera joatea erabaki nuen. Gustora nindoan nire erritmoan eta tripak ere ederki nituen. Konturatzerako 17. km.ko anoa gunean nintzen. Ur trago bat, beste gel bat eta 5 gominola irentsi nituen. Aldapa gora hasi eta korrika joateko ez nuen arazo haundirik. Bi km.tako igoera eta gero, aldapa bera zen tramo luze batean. Jeitsiera oso arriskutsua zegoen. Horrelako jeitsieratan asko disfrutatzen dut eta erritmo azkar batean jarri nintzen. Aurrean nituen bi katalan harrapatu, eta beraiekin egin nituen hurrengo kilometroak. 
20. kmko igoera
     Halako batean, 23. kilometroan, ezkerretarako bihurgune batean, irristatu eta hor joan zait belauna. Cag...la ho..ia!!! Eta orain hau? Ez al zidan ba, Juanmak esan dena ondo joango zela? Lurrean eseri, igurtzi batzuk eman eta aurrera berriro. Belauna minduta sentitzen nuen, eta nahiz eta aldapa behera belauna flexionatuta eraman, beldurra sartu zitzaidan. Hotzikara !!! Pradeseko deabrua berriz bueltan ote nuen...? Burua lasaitu ondoren, hurrengo anoa postuan belauna hobeto nuen. Mina pixkanaka joaten ari zitzaidan eta ni ere lasaitu nintzen. Beste bi trago eta 5 gominola berriro ere. Konturatzerako 30. kman iada. Hotza haundia zen eta oinak lokatzez lepo neramatzan. Eta ni beroarekin ikaratua....
Ederki sartu ziran bai...
     Behin puntu honetara iritsita, banekien helmugarako azken kilometroak nahiko aldapa behera zirela. Gorputza ederki sentitzen nuen eta belaunak ere, bere tregua eskeini zidan. Korrika gustora nindoan, aldapa behera jendea aurreratuz eta aldapa gora, distantziak mantenduz. Denbora asko zen, mendian hainbeste gozatzen ez nuela. Bateko beroa, besteko gaixotasuna, beti zerbait banuen. Behingoagatik Katalunian zorteak lagunduko zidan. Azkeneko kilometroak asko disfrutatu nituen, euria ere gelditu zen eta herria ere ikusten nuen. Eta konturatzerako azken kilometroan sarturik nengoen. Azkeneko aldapan pare bat aurreratu eta azkeneko luzean sartu nintzen. Ordulariari stop zapaldu eta 4 ordu, 42 minutu eta 50 segundu. 47. postuan eta gainera oso osorik nengoen. Pradesen ezagutu nuen kataluniar batekin bi hitz egin eta maletak kotxetik hartu ondoren, dutxara. Ikerrek ere deitu zidan, oraindik 5 km. falta zituela eta lasai ibiltzeko. A ze gozatua !!! Hamar bat minutu pasa nituen, ur azpian. Jantzi, pasta pixka bat, eta bi kokakola hartu ondoren, Ikerren helmugaratzea ikusi nuen. Asko sufritu omen zuen eta 23.km.an uztekotan egon omen zen. Hala ere, nik ondo ikusten nuen. Iker dutxatzen zen bitartean, masaje bat hartzeko probestu nuen. Lo hartu ez nuenean...Horrela bukatu genuen lasterketa. Azkenean, dena ospatzera Bartzelonara joan giñen. Aspalditik ezagutzen dudan Morelia, argentinar jatetxe batetara.
Mollejak, odolkia, kostilla....
Bertan nahiko haragi jan ondoren, berriro buelta Sitgesera. Konturatzerako ohean sartu eta hurrengo goizalderarte.

     P.D. Beno ba, horrela joan da proiektuko 4. irteera. Hemendik eskerrak eman bereziki Iker Belokiri, elkarrekin pasatako egunengatik. Hurrena, ekainaren 1ean Leitzan izango gara, ESAIT taldeak antolatzen duen 60 km.tako LEITZA Mendi Erronka lasterketan. Bertan Ikerretaz gain, Joseba eta Maitane ere izango ditut taldekide. Podiuma zapalduko al dugu ? 
 Ondo izan eta hurrenarte !!!











No hay comentarios:

Publicar un comentario