domingo, 30 de diciembre de 2012

2012 - URTEKO KRONOLOGIA ( Unai. U )

     2012ko urtea bukatzear den honetan, ezin urteko balantzea egin gabe utzi. Azkar pasa den arren, urte gazi-gozoa izan da, hala ere balantza baten gaiñean gauza onak geheiago izan dira. Honats, hilabete bakoitzeko gorabeherak.

     URTARRILA : Aurreko urtea errenka bukatu ondoren, ez nuen helburu finkorik buruan. Belauna ondo jartzea nuen helburu haundiena. Mendiko lasterketa batzuk egiteko gogoa eta asmoa banituen, baiña urruti ikusten nituenez (gehienak apirila maiatza tartean) ez nintzen mendian gehiegi murgildu. Hala ere ZEGAMA-AIZKORRIko izenematea egin nuen...beste urte betez.

Loatzo gainean Joseba lagunarekin
     OTSAILA : Astean egun pare bat hartzen hasi nintzen, Uzturrerako lehen igoerak egiteko. Igotzen txarra den batentzat, oso gogorrak izaten dira lehen egunak. Belauneko miñak, gerriko miñak eta egun gehienean nekatua. Hala ere, lehen atxakeak pasa ondoren gustora sentitzen hasi nintzen eta geroz eta entrenaldi Zorionak eta urte askotako !!!luzeagoak egiten. Uzturre, Loatzo eta Belabietako lehen itzuliak gustora egin nituen...nahiz eta belauneko miñak ez zidan gustora izaten uzten.

     MARTXOA : Aurreneko astea zein lasterketa egingo nituen pentsatzen pasa nuen. Argi neukan helburu nagusia GOIERRIKO 2 Haundiak bukatzea zela. Aurreko urteko arantza atera nahi nuen eta bertarako entrenaldi luzeak egin behar zirela argi neukan. Horretarako martxoan hasi eta aurreko hiru hilabeteetan, gaueko sei entrenaldi programatu nituen. Horretarako Joseba eta Iker Belokirekin hitz egin ondoren, martxoan hasiko giñela erabaki genuen. Bestalde Berako lasterketa , Donostia-Hondarribi Talaiako bidea, eta ekainean bigarren aldiz egiteko asmoa zuten Gabez Takarraran lasterketa ere ( hau gauean) egin nahi nituen. Hilabete bakoitzean lasterketa batekin nahikoa izango nuela eta entrenatzen denbora gehiago pasatzea erabaki nuen.

     APIRILA : Berako lasterketa gustora egin nuen. Oso lasterketa polita eta oso ondo antolatua dago. Maratoi erdia izanik, jendearentzat ez da hain gogorra egiten. Ordurako km. dezente eginda nintzen eta oso eguraldi ona atera egin ez zuenez, lokatza eta hotza ez ziren faltatu. Niri Larrun-eko azken igoera kentzeak
mesede egin zidan. Igoera oso txukun egin ez nuen arren, jeitsierakoan asko gozatu nuen.

Proiektuko leloa
     MAIATZA : Maiatzeko egun batean, proiektu txiki batean pentsatzen hasi nintzen. Lasterketa luze batzuk egiteko proiektu bat. Lasterketa txiki asko korritzeaz pixkat nazkatua nengoen eta gutxiago baiña luzeagoetan pentsatzen hasi nintzen. Arratsalde batean Joseba eta Ion lagunei aipatu nien proiektuarena eta gogo onez hartu zuten. 7 lasterketa egiteko idea atera zen eta azken lasterketa ( ahal bada behintzat ) Chamonixen egiten den CCC izango zela argi genuen, baita GOIERRIKO 2 Haundiek ere, tartean behar zuela. Egutegia egiten hasi, eta 3 lasterketa programatu genituen 2012rako. G2 , UTMCD (Katalunian) eta Donostiako maratoia.Izena ere jarri genion . "Gutxienez 42". Bitartean Donostia-Hondarribi egin nuen, Mikel Uralde kuadrillakidearekin. Oso lasterketa ikusgarria da. Paisaia paregabeak izateaz aparte, badu bere grazia Pasai Donibanera pasatzeko erabiltzen den barkuak. Gustora eta forma onean ikusi nuen neure burua.

Gabez Takarraran, Eskoriatza.
     EKAINA : Geroz eta gertuago genuen geure helburu nagusia, eta ordurako gaueko entrenaldi batzuk egiñak nintzen Iker eta Josebarekin. Gaueko 10,30ak aldera frontala jantzi, barrita eta txokolate pixka bat hartu eta lau-bost orduko ibilbideak egitera. Tolosa-Leaburu-Uzturre eta Belabietatik barrura Andoain aldera. Goizeko hirurak aldera bukatu, dutxatu eta hurrengo egunean primeran. Entrenaldi luze hauetako baten ondorenean, Gabez Takarraran egitean pentsatu nuen. Gauean izango zen eta 20 km egiteak ondo egingo zidala pentsatu nuen. Bakarrik joan nintzen eta benetan arraro egin zitzaidan. Lasterketa berri xamarra izaki, segituan konturatu nintzen lasterketa izugarria izango zela. Gaueko 10,30tan lepo zegoen Eskoriatzako plaza...baita 11,30 tan ...eta 12,15etan ere. Bueltan nindoala aurtengo bitxikeria haundiena gertatu zitzaidan. Goizeko ordubatetan Zumarragan nindoala, eskuan txorizo bokadilloa eta koka kola bat nituela, halako batean ertzaintzaren alkoholemia kontrola.
   -Buenas noches.
   -Gabon.
   -Estamos haciendo un control de alcoholemia y tendras que soplar.
   -Soplar? Pero si vengo de correr, no me vés?
   -De correr a la una de la mañana? (Erlojua begiratu eta goizeko 1 zela konturatu zenean, ezin sinisturik geratu zen). De donde?
   -De Eskoriatza. (Orduan kotxe barrura begiratu eta bokadilloa ikusi zuen).
   -Si ahora me dirás que había carrera a las doce de la noche, no?
   -A las doce no, a las 10,30.
Ezin sinisturik, berriro kotxera begiratu eta aurrera jarraitzeko esan zidan. A ze parre algara nirea. Hain arraroa al da ba gauean lasterka ibiltzea....Hala ere datorren urtean itzuliko naiz  SEGURU !!! Txapela kentzeko moduko lasterketa. Zorionak Gabez !!!

Iker Beloki-Ion Ubide-Joseba Usabiaga-ni-Maitane Garmendia
     UZTAILA : Proiektuko lehen lasterketa G2 Beasainen. Lasterketa izugarria Iker Beloki eta Maitane Garmendiarekin egindakoa. 17 ordu lagun artean, hamaika istori tartean, eta laguntasuna zein beharrezkoa den konturatzeko lasterketa paregabea. Josebak ere lasterketa bikaiña eta Ionek, bizkarreko arazo batzurekin ezin amaitu izana, penik haundiena. Arantza kendua nuen eta urtero legez Lizarrara joateko aukera sortu zitzaigun egun batzuk deskantsatzeko. Bertan giñela Aitziber arrebaren dei bat jaso nuen. Segituan konturatu nintzen zerbait larria zela.
KATTO

   -Arratsaldeon Unai (hitzak ere soberan sentitzen nituen). KATTO mendian hil da....
Ezin sinisturik, pasa nituen hurrengo egunak. Lagun haundia nuen. LAGUNA hitza bete betean betetzen zuena. Gogorra izango da hurrengo urteko San Juan eguna...Oso gogorra.

     ABUZTUA : Oporraldi bikaiñak Salou aldean, etxeko hiru emakumeekin. Denkantsatzeko eta burua nagitzeko aprobetxatu nituen. Goizetan orduerditxo bat lasterka ibili eta egun guztian jan eta edanean. Hala ere nahiko azkar genuen, proiektuko bigarren erronka.

"Los vascos"
     IRAILA : Aurreneko astean izugarrizko ezinegonarekin egon ondoren entrenaldiak ere asko kostatzen zitzaizkidan.Ez nuen motibazio handirik, baña data jarria genuen. Irailaren bukaeran eta Prades ( Katalunia) herrian. Josebarekin joan nintzen eta lasterketa kenduta egun ederrak pasa genituen. Lasterketaz ez hitzegitea hobe dugu. Han ere utzi genuen geure arrastoa. "Los vascos" ezizena ere jarri ziguten. Hori izan zen hori sufritzea !!! Nik behintzat ez dut berehalakoan ahaztuko. Akatu ez giñenean !!! Mala hierba...nunca muere.
 
     URRIA : Pradesetik bueltan Iñaki Arratibel medikuaren eskutan jarri giñen, Donostiako maratoia genuen helburu. Proba fisikoak egin ondoren, bere entrenamenduekin hasi giñen. Iñakik benetan harritu ninduen, zenbat zekien fisiologikoki hitzegiten hasten zenean, nik bizi guzian entzun ez nituen hitzak. Gustora sentitzen da bat, berarekin hitzegiten. Oso denbora gutxi genuenez, nahiko lan jarri zigun. Astean 4-5 entrenaldi eta nahiko luzeak. Hilabetea horrela pasa nuen, entrenatu eta deskantsatu. Hasera gogorra egin bazen ere, gustora hartu nuen menditik errepiderako aldaketa

Mikel Uralde kuadrillakidearekin
     AZAROA : Entrenatzen oso gustora nenbilen. Aspaldi egin nituen seri onenak ere gustora uzten nindute. Behobia lasterketa, entrenamendu on bat bezala hartu nuen. berau, Mikel Uraldereki egitea erabaki nuen. Berak 1-30 etik jaitsi nahi zuen eta niretzat ere oso entrenamendu ona izango zen. Oso eguraldi txarra egin zuen arren, gustora amaitu genuen. Mikelek bere arantza atera zuen eta nik entrenamendu paregabea osatu. Iada maratoirako prest nengoen...iñozo halakoa. Maratoia oso gustuko dudan lasterketa bat da, baiña aurten ez dut zorte haundirik izan. 14. kilometroan eskuin bikian izugarriztako ziztada batek, ez zidan nahi nuen lasterketa egiten utzi. Asko sufritu buen. Ikaragarri !!. Ahal nuen moduan bukatu arren ( eskerrak Mikel ondoan nuen), geroztik geldirik nago. Hala ere gustora gelditu nintzen, KATTOri omenaldi txiki bat egiteko probestu nuelako. Agur eta ohore, KATTO !!

     ABENDUA : Lesioa eta gero, geldirik pasa dut hilabetea. Egia esan ez dut faltan bota lasterka ibiltzea. Bihar hala ere, urteroko legez Billabonan izango naiz San Silvestrea korritzen. Kuadrillakoekin, lagunartean urteari amaiera emateko. Datorren urteko erronkak ahaztu gabe, urteberri on denoi.

                                                                                                           Unai Ugartemendia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario